Sociale medier

Man kommer ikke udenom sociale medier i vore dage – og ligesom email marketing er sociale medier endnu en kanal udenom Google, og en kanal, hvor du også har mere kontrol end du er i stand til at opnå på f.eks. Google. Der er en nærmest uendelig liste af sociale platforme, og tit vil lige netop din branche afgøre hvilke, der vil give dig størst afkast.

Hos ads online fokuserer vi primært på Facebook, Twitter og Google+. Det betyder ikke, at vi ikke anerkender tjenester som Instagram, Pinterest, YouTube osv., men blot at hvis vi skal starte med social markedsføring, så tager vi udgangspunkt i de tre første.

Facebook

Facebook er uden sammenligning det største sociale medie i verden, og med en brugerskare der nærmer sig 3 millioner i Danmark, så er Facebook en fast brik i vores palet af online markedsføring.

Twitter

Twitter er en platform, hvor brugere deler oplevelser, undersøgelser, opdateringer, nyheder og meget andet med hinanden. I modsætning til Facebook, som er bygget op omkring venner og bekendte, så er Twitter bygget op omkring “followers”. Followers er personer, der følger din bruger, og altså er interesseret i, hvad du skriver på Twitter.

Google+

Google+ er Googles sociale satsning. Om end mange vil sige, at det ikke udelukkendes har været en succes, så kan man ikke ignorere tjenesten, da Google uden tvivl vil bruge informationer fra Google+ i deres andre produkter, herunder deres søgemaskine.