Justér dine klikpriser baseret på budget

I en AdWords-opstart kan det være hensigtsmæssigt at have et budget, som er fastsat. Jeg plejer at fortælle kunden, at budgettet de første 1-3 måneder skal være penge, de anser som markedsføringsudgifter. Det sætter de rigtige forventninger til en opstart.

Lad os sige at kunden er villig til at bruge 6.000 kr. pr. måned i en opstart. Det svarer til 200 kr. pr. dag, som sættes i AdWords. Hvis kunden er i et konkurrencepræget større marked, så vil 200 kr. pr. dag sikkert ikke være nok til at køre fuld skrald på alle søgeord. Efter få dage vil du få en besked i AdWords, der fortæller dig, at dit budget bliver opbrugt før dagen er omme.

Hvis du ikke har så meget føling med markedet endnu, og konverteringerne stadig halter, så kan det være svært at lave kvalificerede justeringer. I stedet bruger jeg i nogle tilfælde det følgende script til at justere alle klikpriser ned, hvis budgettet er nået eller op, hvis budgettet ikke er nået, for den foregående dag.

Hvis du har spørgsmål til scriptet, må du endelig skrive det i kommentarerne, så skal jeg gøre, hvad jeg kan, for at besvare dem.

Jeg vil selvfølgelig nævne, at scripts ikke kan varetage en konto, men kun hjælpe til i vedligeholdelsen 😉

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *